2011. augusztus 15., hétfő

Kakukktojás a mai napra - An 'odd-one-out' for today


Mivel már régóta nem írtam egyetlen egy bejegyzést sem a creative hobby-ról, most ennek is eljött az ideje.
Anyukám egyik kedves volt kolléganőjének készítettem el egy teástartó dobozt megbízásra.
Sok tervezgetés után, végül úgy döntöttem, hogy a 6-os elosztású dobozka mellett maradok, és a tetejét pedig egy teacserjével díszítem. 
Lépésről lépésre megmutatom, hogyan készült a doboz. De legelőször is, hogy milyen kép alapján készült a fedelére a festés.

As you realized I haven't posted any entry about creative hobby, but time is here to show something new to You. 
I made a tea keeper to my Mom's ex-colleague. I had a lot of ideas about how to make it, but finally I decided to decorate the top of it with a tea plant.
I'll show you step by step how I made and painted the whole box. But first of all here comes a pic about the plant, which was my base.



1. lépés: 
A dobozt lealapoztam akril festékkel 3 rétegben; ehhez a Pentart 'elefántcsont' színű festékét használtam.
A képen már látszik ez a szín, igaz, alig tér el a doboz eredeti színétől.
Nos, az alapozás után megrajzoltam ceruzával a vázlatot, majd ezt követően elkezdtem a színeket felvinni; a legelső a fenyőzöld volt. Utána jött hozzá az oliva, és a limezöld. A következő képek ezeket a fázisokat mutatják.

1st step:
I painted ground coat in 3 layers; I used the 'ivory' shade of Pentart.
In the picture you can see this base coat, but it's almost the same as the original colour of the box.
Well, after basing, I drew the outline, and later I began to apply the other colours: the first one was the 'pinetree green'. Later on the 'olive' and 'lime green' came. The following photos will show you these periods.


2-3. lépés:

2nd and 3rd steps:


4. lépés:
Tehát nagyjából, eléggé vázlatosan megfestettem a mintát. Ezek után pedig jött a részletezés és árnyalás, vagyis a neheze.

4th step:
As you can see I painted the flower sketchy. After that I detailed and shaded it.


Először a levelekkel birkóztam meg. Legjobb technikának ebben az esetben azt tartottam, hogy még a lágy, meg nem száradt festékeket keverem egymással. Pontozással próbáltam a fény-árnyék hatásokat megvalósítani.  Nyilván van még mit tanulnom, de próbáltam a legjobbat kihozni magamból.

Firstly, I detailed the leaves. I considered the best technique to mix the not-dried paints together. I tried to show and imitate the light and shadow effect by 'pointing'. I know I have to learn many thing but I attempted to make my bests.

5. lépés:
Megszáradtak a levelek, vagyis a mintám alapja. Most pedig a virágok következtek. Ezzel is elég sokat dolgoztam. Az eredeti képen ugye látszik, hogy halvány szürkés árnyalatot kaptak a szirmok szegélyei. Én nem nagyon vaciláltam, inkább maradtam a feketénél, hogy még inkább kontrasztosabb legyen a látvány. 
Itt a fehér, limezöld és fekete színeket használtam, illetve a porzókhoz sárgát.

Step 5:
The base of my box, the leaves dried. And now came the flowers. I also worked a lot with it. You can observe in the original picture, that the shelves of the flowers were greyish. I didn't think too much on that, I chose black to frame them. I tried to make the view of them more contrasted.
I used white, lime green and black colours, and yellow for coloring stamens.



6. lépés:
Ugye a nehezével már készen voltam ekkor. Ezt követően a doboz belseje következett. Egy sötétebb színnel, 'tejeskávéval' töltöttem ki a rekeszeket, és a fedlap belsejét. A szegélyeket pedig olivával festettem le, ezzel is keretet s hangsúlyt adva. 

Step 6:


7. lépés:
A doboz külső széleit ismét oliva színnel díszítettem. Ehhez egy pici szivacsdarabot használtam, amit a festékbe mártottam, picit leszedtem a fölösleget, majd a szélekhez nyomkodva kialakítottam egy keretet a doboznak, és a mintának. 

8. lépés:
Mivel eredeti elképzeléseim szerint a doboz antikolt, megpróbáltam ezt megvalósítani. Ehhez a művészellátóban Pentart finomvonalas, kétfázisú repesztőlakkot vásároltam. Bevallom őszintén, még életemben nem használtam repesztő lakkot, ezért féltem is az alkalmazásától, de szerencsére nem is olyan vészes. :)
Az első réteget rákentem a felületre, majd elkezdtem hajszárítóval szárítani, állni hagytam egy éjszakát, majd a második réteget is felvittem. Ennek a szárításához is hajszárítót használtam. Nagyon gyorsan száradt a lakk, és elkezdtek előtűnni a repedések, finomvonalasak, és aprók. Kitettem a szabad levegőre, hogy jobban száradjon.
Majd jött az antikolás. Én az ujjaimmal vittem fel az antikoló (bronz színű) pasztát. Vártam egy picit, hogy álljon, majd hígítóval visszaszedtem a fölösleget, és így előtűnt a repesztett felület.

9. lépés:
Száradást után, az egészet lelakkoztam dekupázs ragasztólakkal, hogy szebb és fényesebb legyen az egész teatartó doboz.







Hibák, amiket elkövettem:
- következő alkalommal, ha ilyet csinálok, maszkolószalagot fogok használni, Ugyanis: amikor a doboz belsejét és a széleket festettem, egyik szín belefutott a másikba, így állandóan javítgatnom kellett.
-  repesztés: ez a hiba nyilván a laikusságomból fakad: a megszáradt felületet lelakkoztam dekupázs ragasztólakkal, majd utána vittem fel a repesztőt. Majd miután ez is készen lett, illetve az antikolás, újból ragasztólakk. Nem csinálhattam jól a dolgokat, mert a ragasztólakkom feloldotta a felületet, így egy picit összecsomósodott. Valószínű, hogy a második réteggel nem fedtem le minden olyan területet, amit az elsővel. Szóval, tanultam ebből is. De talán ez segít Nektek, hogy ne kövessétek el ugyanezeket a hibákat, ha először fogtok ilyesmibe. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése